Senfil.net - Цікавий журнал

10 кращих ігрових рушіїв

5

Ринок консольних, комп'ютерних та мобільних ігор зростає, а тому знайти правильний ігровий рушій (від англ. game engine) – не таке просте завдання, як може здатися. Технологічні платформи, які вже довели свою ефективність «в польових умовах», стануть очевидними фаворитами багатьох розробників.

10 кращих ігрових рушіїв

Тим не менш, ринок мінливий, а тому питання вибору ігрового рушія своєї актуальності найближчим часом не втратить. Отже, представляємо вашій увазі десятку найкращих (до уваги не бралися версії та різні модифікації).

Unreal Engine
Unreal Engine – один з найпопулярніших ігрових рушіїв для розробки ААА-ігор. Unreal Engine використовує C++, так що при належному знанні цієї мови можна зупинити свій вибір на ньому, втім, ігри можна створювати не заглиблюючись у саму мову. Ігри, зроблені на Unreal Engine можна випускати на PC, Mac, iOS, Android, Xbox One і Playstation 4. В Unreal вбудовано практично все, що вам знадобиться, включаючи 3D-моделювання та роботу з ландшафтом. Через таке різноманіття інструментів, освоїти Unreal Engine складніше, тож вам варто приготуватися до вивчення безлічі нових речей. Зате ви зможете створювати по-справжньому вражаючі ігри.



Переваги:
• оскільки безліч розробників використовує його, то у Unreal Engine, мабуть, краще ком'юніті серед конкурентів. Кілька десятків годин відео-уроків тому підтвердження;
• відмінна технічна підтримка та механізм апдейта;
• нові інструменти виходять з кожним оновленням;
• широкий асортимент інструментів для різних цілей (деякі настільки прості у використанні, що ними можуть керувати навіть школярі);
• сумісний з різними платформами (iOS, Android, Linux, Mac, Windows і більшість інших);
• нова ліцензійна політика включає підписку вартістю $19 в місяць і 5% роялті, якщо гра заробить більше $5,000, що робить інструмент куди більш привабливим для розробників, ніж раніше.

Недоліки:
• суб'єктивні. Деякі розробники скаржаться, що до певних інструментів складно звикнути.

Ігри:
• Mortal Kombat X;
• XCOM 2;
• Batman: Arkham Origins;
• Mass Effect 3;
• Medal of Honor;
• BioShock 2;
• Mirror's Edge;
• Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2;
• Turok.

Демонстрація можливостей на прикладі Mortal Kombat X:



CryEngine
CryEngine – це надзвичайно потужний ігровий рушій, створений компанією-розробником Crytek, вперше представлений в грі Far Cry. Він призначений для розробки під PC і консолі, включаючи PlayStation 4 і Xbox One. Його графічні можливості перевершують Unity і час від часу стоять на крок попереду Unreal Engine: новітнє освітлення, реалістична фізика, просунуті системи анімації та багато іншого. За аналогією з Unity і UE в CryEngine вбудовані потужні та інтуїтивні функції, що стосуються роботи з дизайном та розробкою ігор.



Переваги:
• функція Flowgraph допоможе прикрасити гру відмінною графікою;
• набір функцій Fmod для створення потужного звукового супроводу;
• найпростіший процес створення AI в сегменті;
• починаючому розробнику буде легко зробити UI.

Недоліки:
• погана техпідтримка безкоштовної версії;
• оскільки рушій в індустрії порівняно недавно, йому ще тільки належить створити міцне ком'юніті;

Ігри:
• Aion: Tower of Eternity
• Sniper: Ghost Warrior 3
• Warface
• Crysis 3
• Enemy Front
• Ryse: Son of Rome
• Evolve
• Kingdom Come: Deliverance

Демонстрація можливостей на прикладі Crysis 3:



Rage Engine
Небагато які ігрові рушії можуть конкурувати з широким спектром можливостей, які надає Rage Engine.
Rockstar Advanced Game Engine (RAGE з анг. лють) — ігровий рушій, розроблений студіями Rockstar San Diego і Rockstar North, які є підрозділами американської компанії Rockstar Games. «Rockstar Advanced Game Engine» створений для внутрішнього використання філіями Rockstar Games і не призначений для ліцензування сторонніми компаніями. Вперше «RAGE» використовувався в комп'ютерній грі «Rockstar Games presents Table Tennis», яка вийшла 23 травня 2006 року. Надалі рушій використовувався в грі Grand Theft Auto IV і всіх її продовженнях, а також в інших іграх виробництва Rockstar Games. «RAGE» підтримує IBM PC-сумісні комп'ютери та ігрові консолі: Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Portable і Wii.



Переваги:
• широкі можливості для створення великого світу і погодних ефектів;
• потужний AI;
• безліч стилів геймплея на вибір;
• швидкий мережевий код.

Недоліки:
• інтерфейс рушія порівняно незручний;
• відсутнє ліцензування для сторонніх компаній.

Недоліки:
• Grand Theft Auto V;
• Max Payne 3;
• Red Dead Redemption;
• Grand Theft Auto ІV;
• Midnight Club: Los Angeles;
• Rockstar Table Tennis.

Демонстрація можливостей на прикладі Grand Theft Auto V:



Havok
Havok (The Project Anarchy) – це унікальний передовий ігровий рушій від підрозділу компанії Havok. У рушій включено безліч передових технологій, у тому числі Vision Engine в зв'язці з Havok Physics, інструменти для роботи з анімацією і AI та інше. Ігровий рушій дозволяє розробляти ігри і безкоштовно їх видавати на всі доступні платформи, а платити доведеться тільки в тому випадку, якщо ви захочете купити модуль для експорту якийсь платної платформи, що не входить в основний набір. Рушій орієнтований в першу чергу на розробку мобільних ігор, але дозволяє використовувати один проект для компіляції його під всі заявлені платформи, в тому числі і на ПК. Політика розробників полягає не тільки в безкоштовному і вільному поширенні самих інструментів розробника, але і в поширенні великої кількості шаблонів ігор, навчальних матеріалів для нього.



Переваги:
• якщо ви плануєте розробляти ігри на платформах iOS, Android і Tizen, то ліцензія - безкоштовно;
• потужні інструменти для пошуку і усунення помилок;
• сильне ком'юніті;
• видавець надає чітку, зрозумілу документацію і зразки;
• Fmod для аудіо-супроводу;
• потужний Havok AI.

Недоліки:
• відсутня можливість розробляти гру на Mac і Linux;
• немає вступного керівництва для початківців розробників;
• якщо гра для ПК, то ліцензія влетить вам у копієчку.

Ігри:
• The Lord of the Rings: War in the North;
• Uncharted 4: A Thief's End;
• Watch Dogs: Bad Blood;
• Pro Evolution Soccer 2015;
• Heroes of the Storm;
• Modern Combat 4;
• Saints Row: The Third;
• Far Cry 3;
• The Witcher 2: Assassins of Kings;
• Assassin's Creed.

Демонстрація можливостей на прикладі Pro Evolution Soccer 2015:



Source
Source — ігровий рушій, розроблений корпорацією Valve. Його особливості: модульна основа і гнучкість, синхронізація рухів губ з промовою, технологія вираження емоцій і система фізики, що працює по мережі. Використовує загальний для продуктів Valve формат моделей рушія .mdl. Фізична частина Source'а включає в себе частину переробленого коду фізичного рушія Havok. Рушій може працювати з відеокартою DirectX 6-12. Система анімації Source дозволяє створювати виразних персонажів з нескінченною гамою емоцій на обличчі, що дозволяє їм донести до вас повідомлення, не сказавши ні слова. На додаток до цього персонажі володіють одним з найбільш просунутих штучних інтелектів, що робить їх вкрай умілими союзниками і ворогами. За допомогою рушія з легкістю можна створювати красиві і реалістичні світи, що реагують на вашу присутність.



Переваги:
• наявність штучного інтелекту;
• широчезний вибір різноманітних модулів та елементів для розробки ігор;
• відмінна графіка;
• підтримка мережевих ігор;
• велике ком'юніті;
• постійне оновлення;
• оптимізація;
• наявність емоцій у персонажів.

Недоліки:
• відсутність інструментів для написання кросплатформенних ігор та ігор для мобільних ОС.

Ігри:
• Half-Life: Source;
• Half-Life 2;
• Left 4 Dead;
• Left 4 Dead 2;
• Dota 2;
• Portal;
• Postal III;
• Counter-Strike: Source;
• Counter-Strike: Global Offensive;
• Titanfall.

Демонстрація можливостей на прикладі Left 4 Dead 2:



Frostbite Engine
Frostbite Engine — ігровий рушій, розроблений компанією DICE для застосування в серії своїх комп'ютерних ігор і прийшов на заміну іншому рушію компанії, Refractor Engine. Технологія адаптована в першу чергу для ігор у жанрі шутера від першої особи і працює на ПК під управлінням Microsoft Windows, а також на ігрових приставках Xbox 360 та PlayStation 3. Технологія здатна обробляти руйнування середовища і оточення (наприклад, будівель, дерев, автомобілів). Підтримується динамічне освітлення і затінення з функцією HBAO, процедурний шейдинг, різні пост-ефекти (наприклад, HDR та Глибина різко зображуваного простору), система частинок і техніки текстурування, такі, як бамп-маппінг. Також вбудований власний Звуковий рушій, що не вимагає використання спеціалізованих засобів, подібних EAX.



Переваги:
• відмінна графіка;
• оптимізація під багатоядерні процесори;
• гігантський набір інструментів для розробника;
• велика кількість вбудованих модулів.

Недоліки:
• закритість;
• відсутнє ліцензування для сторонніх компаній;
• складність написання ігор.

Ігри:
• Need for Speed Rivals;
• Need for Speed: The Run;
• Mass Effect;
• Battlefield 4;
• Medal of Honor: Warfighter;
• Dragon Age III: Inquisition;
• Army of Two: The Devil's Cartel;
• Command & Conquer.

Демонстрація можливостей на прикладі Battlefield 4:



Unity
Unity – найкраще з існуючих середовище розробки простих комп'ютерних ігор, яке дозволяє вам робити тривимірні та двовимірні ігри практично для будь-якої платформи, включаючи Windows, Mac, Xbox, Playstation, Android, iOS і не тільки. Unity підтримує ігрові ресурси, створені в 3ds Max, Maya, Softimage, Cinema 4D, Blender та іншому софті. У ньому є ряд незаперечних переваг перед конкурентами і, мабуть, ключовим є те, що за ліцензію ви платите всього один раз. Неважливо, наскільки популярною стає гра – якщо ви вибрали Unity, вам не доведеться розщедрюватися ще раз. З фінансової точки зору - це вдале рішення, особливо для стартапів і початківців розробників.



Переваги:
• вигідна ліцензійна політика;
• легкість у використанні;
• сумісність з будь-якою платформою;
• відмінне ком'юніті;
• популярний серед розробників (це означає, що помилки швидко знаходять і виправляють).

Недоліки:
• обмежений набір інструментів для розробників;
• процес виготовлення гри забирає багато часу.

Ігри:
• Need for Speed: World
• Fallout Shelter
• Rust
• Endless Space
• The Forest

Демонстрація можливостей на прикладі Need for Speed: World:



RenderWare
RenderWare – ігровий багатоплатформовий рушій, розроблений британською компанією Criterion Games, що включає всі необхідні компоненти для розробки відео ігор і тривимірних додатків: графічний рушій, фізичний рушій, звуковий рушій, систему штучного інтелекту і багато іншого. Розроблений в 1996 році британською компанією Criterion Games. RenderWare підтримує платформи: Windows і Mac OS X, Xbox, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Portable, GameCube, Wii, N-Gage. RenderWare – один з найбільш використовуваних рушіїв, помічених розробками комп'ютерних ігор класу ААА. Рушій RenderWare використовувався іменитими компаніями, такими як: Maxis, Criterion Games, Акелла, і навіть Rockstar North.



Переваги:
• зручні інструменти розробника;
• великі можливості при роботі з штучним інтелектом;
• наявність великої кількості модулів;
• підтримка великої кількості платформ.

Недоліки:
• необхідність ліцензування;
• відсутнє ліцензування для сторонніх компаній;
• складна оптимізація ігор.

Ігри:
• Need for Speed: Most Wanted;
• Need for Speed: Hot Pursuit;
• The Sims 3;
• Evil Dead: Regeneration;
• Sonic Heroes;
• Burnout Paradise;
• Madagascar;
• Call of Duty: Finest Hour;
• Pro Evolution Soccer 2;
• Mortal Kombat: Armageddon;
• Mortal Kombat: Deadly Alliance;
• Grand Theft Auto III;
• Grand Theft Auto: Vice City;
• Grand Theft Auto: San Andreas;
• Max Payne 2: The Fall of Max Payne;
• Battlefield 2: Modern Combat;
• D.i.R.T.: Origin of the Species;
• Stardom 3.

Демонстрація можливостей на прикладі The Sims 3:



GameMaker
Якщо ви початківець розробник і вам потрібен простий і зрозумілий ігровий рушій, то GameMaker повністю відповідає вашим цілям. Розрахований в основному він на створення двовимірних (2D) ігор будь-яких жанрів. Game Maker дозволяє створювати 2D гри будь-яких жанрів абсолютно без знань програмування, але є і можливість створювати 3D-ігри. Для розробки 3D ігор Game Maker'і необхідно використовувати вбудовану мову програмування Game Maker Language. 3D об'єкти можуть містити до 32000 вершин. Також, є всі необхідні інструменти для реалізації ігри, включаючи редактор спрайтів, скриптів і т. д. Підтримуються спрайти у форматі PNG з підтримкою альфа-каналів, спецефектів, згладжування, докладної маскою для спрайтів і т. д.



Переваги:
• просте і інтуїтивно зрозуміле управління;
• власна мова програмування Game Maker Language (GML);
• інтеграція зі Steam;
• кросплатформеність.

Недоліки:
• відносно складно усувати неполадки в грі;
• щоб експортувати свою гру на популярні платформи, доведеться доплатити круглу суму.

Ігри:
• Stealth Bastard;
• The Story Goes On;
• Hordelicious;
• Angry Arrows;
• Out There Somewhere.

Демонстрація можливостей на прикладі Hordelicious:



HeroEngine
HeroEngine - це ігровий рушій, розроблений Simutronics Corporation, який добре зарекомендував себе у створенні мультиплеєрних ігор. Ліцензія досить дорога і навряд чи підійде початківцям розробникам, але якщо ваш проект амбітний, то я б радив розглянути цей варіант. Для розробки використовується власна мова програмування - HeroScript, але можна використовувати і C++. Є можливість розробки в "онлайні", тобто один розробник створює будинок та речі всередині, а інший робить ландшафт навколо будинку, і при цьому вони бачать в режимі "real-time" що робить кожен з них. Має підтримку величезної кількості технологій, таких як: FMOD, PhysX, SpeedTree, FaceGen, Wwise, Scaleform і Vivox.



Переваги:
• в наявності кілька карт для створення відкритого світу. Є можливість їх «безшовного з'єднання;
• казково могутній AI;
• зручний набір інструментів для моделювання карт;
• підходить для створення комплексних місій, крафтінга і збирання ресурсів;
• техпідтримка здійснюється за допомогою сервісу HeroCloud, що дуже зручно.

Недоліки:
• середовище дуже потужне, але незручне в управлінні;
• висока вартість НeroEngine разом з сервісом підтримки клієнтів HeroCloud;

Ігри:
• Star Wars: The Old Republic;
• Rift: Planes of Telara;
• Origins of Malu;
• The Repopulation.

Демонстрація можливостей на прикладі Rift: Planes of Telara:



Люди грають в ігри на консолях, мобільних пристроях, ПК і навіть на ТБ – так що у розробника завжди є можливість знайти рушій, який буде відповідати його цілям. Можна ще довго продовжувати даний список, та розповісти про неліцензіовані ігрові рушії розроблені для певної серії відео ігор, такі як:
4А Engine (Metro 2033), Infinity Ward (Call of Duty), X-Ray Engine (S.T.A.L.K.E.R.) і т.д., але тоді розмова затягнеться на довго :)

Сподіваємося, що дана стаття допоможе вам зробити свій вибір і з успіхом влитися в постійно зростаючу гейм-індустрію.

На закінчення, хочеться сказати, що який би ви ігровий рушій не вибрали – якість графіки та сюжетна лінія залежить тільки від ваших умінь та фантазії.

На якому з гральних рушіїв краща графіка?


Знайшли помилку в слові? Виділіть його та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо за допомогу!
Попередня стаття:13 найнебезпечніших порід собак
Наступна стаття:10 помилок при розкрутці сайту
Поділитися

5 коментарів

  1. Дякую стаття просто супер!!! Певно один з найкращих матеріалів, за весь час існування данного ресуру. Дуже обємна , докладна стаття,тим хто хоче дізнатися як зявляються шедеври гейм-індустрії, дуже корисно ознайомитись. Дякую автору статті))
  2. Виктор /
    Статья бомба. Однозначно, лучшая за последнее время та и в категории. Публикуйте по-больше таких материалов.

    А от себе хочется добавить
  3. Даня /
    А чого нічого не сказали при про двіжки ігор від Варгеймінг?
    1. Діма /
      Мабуть того шо у них нікакущий двіжок.
  4. Ігор /
    Аж самому захотілося стати програмістом. Ігри це круто

Залишити коментар

У Вас залишилось 700 символів. Повідомляти про нові коментарі?

Senfil to OperaSenfil to Opera